Оглавление блога

среда, 13 ноября 2013 г.

В Петербурге мне жилось хорошо

См. также посты с другими рассказами Мюнхгаузена:
Мюнхгаузен на крымско-татарском
http://perevod99.blogspot.ru/2013/11/blog-post_25.html
Я ударился головою о дверь
http://perevod99.blogspot.ru/2013/11/blog-post_14.html
Я выехал в Россию верхом на коне
http://perevod99.blogspot.ru/2013/11/blog-post_9334.html


Чанагъа екильген къашкъыр
ВОЛК, ЗАПРЯЖЕННЫЙ В САНИ
Мен къыш куньлери ат устюнде кезмекнинъ онъайтсыз олгъаныны пек яхши билем. Чана устюнде кезмек бундан яхши. Мен озюме пек яхшы бир чана сатып алдым ве йымшакъ къар устюнде джельдирип кеттим.
Но зимою скакать на коне неудобно - гораздо  лучше  путешествовать  в санях. Я купил себе очень хорошие сани и быстро понесся по мягкому  снегу.
Акшам устю мен бир ормангъа кирдим. Энди къоркъусырап башлагъан эдим. Кери дёнеджек олдым. Шу ань атым эйеджанлы-эйеджанлы кишнемеге башлады. Артыма айанып бакъсам не корейим, ай ярыгъында къоркъунчлы бир къашкъыр кескин тишли агъызыны ачип, чанамнынъ  пешинден чапа эди.
К вечеру въехал я в лес. Я начал уже дремать, как вдруг услышал  тревожное ржание лошади. Оглянулся и при свете луны увидел страшного волка, который, разинув зубастую пасть бежал за моими санями.
Къуртулмакъ ичюн ич бир тюрлю умют ёкъ эди.
Надежды на спасение не было.
Мен чана астына яттым ве къоркъумдан козьлеримин къапаттым.
Я лег на дно саней и от страха закрыл глаза.
Атым къутургъан киби чапа эди. Бирден тамам меним къулагъым янында къашкъыр тишлерининъ шакъырдысы эшитильмеге башлады,
Лошадь моя неслась как безумная. Щелканье волчьих зубов раздавалось у меня над самым ухом.
лякиин бахтыма, къашкъыр манъа эмиет бермеди.
Но, к счастью, волк не обратил на меня никакого внимания.
О, чананынъ устюнден - тамам башымнынъ устюнден - къанъгъып кечти ве меним заваллы атымнынъ устюне атылды.
Он перескочил через сани - прямо у меня над головой - и набросился на мою бедную лошадь.
Бир дакъкъа ичерисинде атымнынъ арт къысмы ачкозь къашкъырнынъ агъызында гъайып олды.
В одну минуту задняя часть моей лошади исчезла в его прожорливой пасти.
Атымнынъ ог къысымы къоркъу ве агърыдан илериге догъру чапмакъны девам эттирди.
Передняя часть от ужаса и боли продолжала скакать вперед.
Къашкъыр, атымны ашап, кеткен сайын онынъ ичине сокъулмакъта эди.
Волк въедался в мою лошадь все глубже и глубже.
Мен эсимни башыма бираз топлагъан сонъ, къамчима япыштым ве дакъкъа-вакъыт гъайып этмей, ачкозь джанаварны силиштирмеге башладым.
Когда я пришел в себя, я схватил кнут и, не  теряя  ни  минуты,  стал хлестать ненасытного зверя.
О, улуды ве огге догъру атылды.
Он завыл и рванулся вперед.
Къашкъыр даа ашап битирмеген атнынъ ог къысмы такъымларындан къуртулып, къар устюне йыкъылды, онынъ ерине - арышлар арасына ве ат такъымы ичине къашкъыр кирип къалды!
Передняя часть лошади, еще не съеденная волком, выпала из  упряжки  в снег, и волк оказался на ее месте - в оглоблях и в конской сбруе!
Бу такъымлар онынъ бойнуна асылды. О, ат киби екильген эди.
Вырваться из этой сбруи он не мог: он был запряжен, как лошадь.
Мен оны бар къуветлимнен къамчыламакъны девам эттирдим.
Я продолжал стегать его что было силы.
О, меним чанамны чекип, эп огге догъру вызнен кете эди.
Он мчался вперед и вперед, таща за собой мои сани.
О къадар чабик кеттим ки, къашкъырны пертавлата-пертавлата, эки-учь сааттен сонъ Петербурггъа кирип кельдим.
Мы неслись так быстро, что уже через два-три часа въехали  галопом  в Петербург.
Тааджипте къалгъан Петербург эалиси, озъ чанасына ат ерине къутургъан къашкъырны еккен къараманны сейир этмек ичюн сокъакъакъа топтоп чапышып чыкъты. Петербургда мен яхши яшадым.
Изумленные петербургские жители толпами выбегали смотреть  на  героя, который вместо лошади запряг в свои сани свирепого волка.  В  Петербурге мне жилось хорошо.

Комментариев нет :