Сербские школьники: навыки чтения
ЧИТАЛАЧКЕ НАВИКЕ
СРЕДЊОШКОЛАЦА У СРБИЈИ
Зора Крњаић, Ивана Степановић и Драгица Павловић Бабић
Зора Крњаић, Ивана Степановић и Драгица Павловић Бабић
Институт за психологију, Филозофски факултет,
Београд
Апстракт
|
Аннотация
|
У оквиру
истраживачке студије о слободном времену, интересовањима,
културним потребама и навикама средњошколаца посебно су испитиване њихове
читалачке навике. Циљ рада је да сагледамо
читалачке навике средњошколаца које се испољавају у различитим медијима, пре
свега, кроз читање књига, али и кроз читање штампе и коришћење интернета и да
утврдимо њихову повезаност.
|
В рамках
исследования о том, как школьники используют свободное время, об их хобби, культурных потребностях и навыках,
исследовали и их читательские навыки. Цель нашей
работы - анализ навыков чтения различных источников: книг, периодики и
интернета у школьников, и взаимосвязи навыков чтения этих источников.
|
Истраживање
је извршено на основу упитника на узорку од
2426 ученика из 26 средњих школа из девет градова у Србији. Резултати о развијености
читалачких навика наших средњошколаца говоре да: 12% ученика не чита; 21%
чита само обавезну лектиру; 40% чита лектиру и понекад књиге које нису
обавезне; 20% чита лектиру, а често и друге књиге; а 7% су пасионирани
читаоци.
|
2426
учеников 26 средних школ в 9 городах Сербии заполнили наш опросник. Результат: 12% не читают; 21% читают
только книги и тексты, обязательные для школ; 40% обязательные и, иногда,
необязательные; 20% обязательные, но и много необязательных; 7% читают
"запоем".
|
Средњошколци
немају формирану навику коришћења услуга библиотека, а најчешће читају популарну литературу и популарну
науку. Најчитанији текстови у штампи се
односе на разоноду и спорт. Развијеније читалачке навике средњошколаца
повезане су са читањем рубрика које се односе на културу у дневним новинама, читање научнопопуларних часописа и
коришћење едукативних компјутерских софтвера. Педагошке импликације рада указују да је неопходо развијати читалачке
навике ученика кроз наставу и учење и подстицати
ученике да користе и књиге и савремене медије у сазнајне сврхе.
|
Школьники
почти не пользуются услугами библиотек, чаще всего
читают беллетристику и научно-популярную литературу. Из периодики - развлекательную и спортивную. Для
развития читательских навыков им следует читать рубрики "культура"
в газетах, научно-популярные журналы,
пользоваться компьютерными обучающими программами по разным дисциплинам.
Итоговая рекомендация работы: педагоги должны
побуждать их читать как книги, так и
современные СМИ, специально для развития навыка.
|
Отличия сербского курсива от русского:
Комментариев нет :
Отправить комментарий