Jerica Dobnik, Anita Mirjanič,
Helena Pačnik, Jelka Razpotnik, Damjan Snoj,
Helena Verdev, Anka Zuljan
RAZISKUJEM PRETEKLOST 9
|
"Исследуем прошлое", для 9
класса школы
|
Priročnik za učitelje
|
Методическое пособие для учителя
|
Prva svetovna vojna:
|
Первая мировая война:
|
vojna, ki je pretresla svet
|
война,
которая потрясла мир
|
Zakaj je izbruhnila prva svetovna vojna
|
Причины
первой мировой войны
|
Vojne bo konec do božiča
|
Война
закончится до Рождества
|
Kakšno je bilo življenje med vojno
|
Как жили
во время войны
|
Revolucija, ki je pretresla svet
|
Революция,
которая потрясла мир
|
Slovenci in prva svetovna vojna
|
Словенцы
в первой мировой войне
|
Zakaj so se Slovenci leta 1918 odločili za Kraljevino
SHS
|
Почему
словенцы в 1918 г. решили присоединиться к Королевству Сербов, Хорватов и
Словенцев
|
Zakaj je
izbruhnila prva svetovna vojna
|
Причины первой мировой войны
|
UČNI
CILJI:
|
Материал для усвоения:
|
Učenec:
|
Ученик должен знать:
|
pozna
bistvene vzroke za začetek prve svetovne vojne,
|
основные причины первой мировой войны,
|
pozna
razmere na Balkanu pred izbruhom vojne,
|
политическую ситуацию на Балканах
перед началом войны,
|
pozna
povod za prvo svetovno vojno in sklepa, zakaj je imel takšne posledice,
|
повод для начала первой мировой
войны, сделать вывод, почему он вызвал такие последствия,
|
zna
poimenovati nasprotna tabora,
|
названия стран, воевавших на той и
другой стороне,
|
utemelji
razloge za vključitev posamezne države v določen tabor.
|
почему отдельные страны воевали на
той или иной стороне.
|
UČNI CILJI:
|
Материал для
усвоения:
|
Učenec:
|
Ученик должен:
|
opiše
način bojevanja v prvi svetovni vojni in ga primerja z načini bojevanja do
prve svetovne vojne,
|
уметь описать методы ведения
боевых действий в первую мировую войну, сравнить их с тактикой боёв прежних
войн,
|
našteje
fronte, na katerih so se bojevali vojaki v času prve svetovne vojne in pozna
glavne bitke na posameznih frontah,
|
перечислить названия фронтов,
знать названия основных битв на каждом фронте,
|
utemelji
vzroke in pomen vstopa ZDA v vojno na strani antante,
|
назовите причины вступления США в
войну на стороне Антанты, и насколько это было важно.
|
utemelji
pojem svetovna in totalna vojna.
|
почему война называется мировой и
тотальной?
|
Kakšno je bilo življenje med vojno
|
Как жили во время войны
|
UČNI CILJI:
|
Материал для
усвоения:
|
Učenec:
|
Ученик должен:
|
pozna
in opiše vpliv vojne na življenje ljudi (na fronti in v zaledju),
|
знать и уметь рассказать, как
война повлияла на быт людей на фронте и в тылу.
|
razume
pomen propagande,
|
понимать важность пропаганды,
|
opiše
vpliv vojne na življenje žensk.
|
уметь описать, как война повлияла
на быт женщин.
|
AKTIVNOST: metoda dela z zgodovinskimi besedili Vohuni med vojno. O vohunstvo se je veliko govorilo med prvo svetovno
vojno, po njej in še tudi danes. Učenci poiščejo primer vohunstva iz časa
prve svetovne vojne. Svoje ugotovitve predstavijo.
|
Учебная работа: методика работы с
историческими текстами "Шпионы во время войны". О шпионаже много
говорилось до войны, во время войны, говорится и по сей день. Ученикам найти
примеры шпионажа во время первой мировой войны, представить результаты
поисков.
|
Za motivacijo jim učitelj predstavi
življenjsko zgodbo slavne vohunke Mata Hari: eksotična lepotica, igralka,
napisala romantično
biografijo, številni ljubimci, tajna agentka H
21, obsojena na smrt z ustrelitvijo. Ali je bila primerna za tajno agentko?
|
Чтобы заинтересовать их темой, учитель рассказывает о
знаменитой шпионке Мате Хари: актриса экзотической красоты, имевшая множество
любовников, автор романтичной биографии, тайный агент H 21 была осуждена на расстрел. Такими ли должны быть
тайные агентки?
|
ANEKDOTA
|
Байка
|
Velikokrat so si vojaki poslali sporočilo
oziroma opozorila, npr. vrgli bomo granato. Vodilni so se zavedali, da pri
bojih v jarkih obstaja nevarnost otopelosti in mrtvila. Napadalni duh je bilo
treba vzpodbujati. Pri elitnih četah in na glavnih frontnih črtah o načelu
»Živi in pusti živeti« ni bilo govora. Vojaki so morali kot dokaz v poročilih
o napadu prinesti kos nemške žice. Rešitev za njih je bila, da so ob enem od
napadov našli velik zvitek nemške žice in so ga potem vsak dan pošiljali
nadrejenim.
|
Зачастую солдаты посылали "наверх" отчеты, типа:
"мы идем в атаку, вооружившись гранатами".
Командиры знали, что при окопных боях у людей наступает апатия
и отупение. Необходимо взбадривать боевой дух. В элитных войсках и на
основных линиях фронта лозунг "живи и дай жить другим" никак не
котировался. Отчеты об атаках нужно было подтверждать кусками немецкой
колючей проволоки. Во время одной из атак они нашли бухту этой проволоки и
потом всегда отправляли, как доказательство, откушенный от нее кусок.
|
Revolucija, ki je pretresla svet
|
Революция, которая потрясла мир
|
Rusija
je bila velika in zaostala država, za katero so Nemci pred vojno verjeli, da
se ne bo mogla hitro vključiti v vojno. Z ogromnimi človeškimi žrtvami je
Rusija upravičila zaupanje antantnih sil. Vendar pa so težke razmere na
fronti in v zaledju povzročile nezadovoljstvo ter pripeljale do prve
socialistične revolucije na svetu.
|
Россия была великой, но отсталой
державой. В предвоенные годы немцы считали, что она не сможет быстро
"перейти на военные рельсы". Ценой огромных человеческих потерь
Россия оправдала ожидания сил Антанты. Но тяжелая ситуация на фронте и в тылу
вызвали недовольство и привели к первой в мире социалистической революции.
|
UČNA MOTIVACIJA: besedna demonstracija
|
Побуждение
интереса к изучению: отрывок из печатного источника
|
Učitelj učencem prebere odlomek.
|
Учитель зачитывает
ученикам отрывок.
|
»Ofenzive
na fronti, ki so zahtevale milijone mrtvih, niso dale pričakovanih
rezultatov, temveč so se spremenile v polom: v letu 1915 so se ruske čete
morale umakniti. /…/ Povprečnost, večkrat pa tudi popolna nesposobnost
visokih poveljstev sta drago stali vojsko in deželo. Celo ministri so se na
svojih sejah posmehovali »pogumu naših generalov pri umikanju«. Toda tudi
ministri niso bili nič kaj bolj prida. Generala Suhomlinova, ki je vodil
ministrstvo za vojsko /…/ so povsod imenovali »general Poraz« /…/, ni bil
zmožen niti tega, da bi zagotovil redno dobavljanje streliva na fronto /…/
tako, da je morala vojska že po štirih tednih vojne začeti varčevati pri
vojaškem materialu. /…/ Neodposlane pošiljke so naraščale iz dneva v dan. /…/
Konec leta 1916 je vojska prejela le polovico pošiljk hrane, ki jih je
potrebovala.« (vir: Roberto Bonchio, Zgodovina revolucij,
Komunist, Ljubljana, 1970, str. 54) O čem pripoveduje prebrani odlomek?
|
"Неудачные наступления на
фронте, требовавшие миллионов жертв, не дали ожидаемых результатов. В 1915 г.
российские войска вынуждены были отступить. /.../ Посредственные командиры, а
зачастую и полная некомпетентность командования, дорого стоили армии и
стране. Даже министры на своих заседаниях высмеивали "беспримерную
храбрость, показанную нашими генералами при отступлении". Да и сами
министры были ненамного умнее. Генерала Сухомлинова, сопровождавшего
министров в поездке на фронт, там все звали не иначе, как: "Генерал
Пораженцев". /.../ Он даже не сумел обеспечить регулярное снабжение
фронта боеприпасами. /.../ Через месяц войны, войска уже вынуждены были
экономить на амуниции. Число неотгруженных партий продовольствия росло день
ото дня. /.../ К концу лента 1916 г. в войска поступила только половина
необходимого провианта". Источник: Роберто Бонкио, История революции,
Коммунист, Любляна 1970, стр. 54) О чем говорится в данном отрывке?
|
Vzroki
za nezadovoljstvo v Rusiji
|
Причины недовольства Россиян
|
BODIMO USTVARJALNI: metoda izkustvenega učenja (igra
vlog) Učitelj učence razdeli v skupine: prva predstavlja
rusko buržoazijo, druga ruske kmete in tretja delavce. Učenci
podoživijo položaj in občutke pripadnikov posamezne skupine v času tik pred
izbruhom revolucije. Svoje ugotovitve predstavijo drugim.
|
Креативный
подход (ролевая игра): Учитель делит класс на две группы: российская
буржуазия, российское крестьянство и рабочие. Школьники-актеры изображают
положение и ощущения россиян каждой из этих групп в "час икс" перед
началом революции. Остальные - зрители, они просто смотрят эту сценку.
|
UČNI CILJI:
|
Материал для
усвоения:
|
Učenec:
|
Ученик должен:
|
pozna življenje v Rusiji v času vojne, pozna in razume okoliščine, ki so pripeljale do oktobrske revolucije,
|
рассказать о российской жизни во
время войны, знать и понимать обстоятельства, приведшие к октябрьской
революции,
|
opiše spremembe v Rusiji, ki so nastale z revolucionarnim prevratom,
|
рассказать, как изменилась Россия
в результате революционного переворота.
|
zna
razložiti pojem socialistična država,
|
объяснить, что такое
"социалистическое государство",
|
pozna
razlike med socialistično in kapitalistično državo,
|
назвать отличия социалистического
государства от капиталистического
|
ve, zakaj je Nemčija vojno izgubila.
|
причины поражения Германии.
|
Исторические штрихи
http://perevod99.blogspot.ru/2015/03/blog-post_24.html
http://perevod99.blogspot.ru/2015/03/blog-post_24.html
Комментариев нет :
Отправить комментарий